Trainingstips

Wil je veilig het kunstijs op en schaatsblessures voorkomen? Zorg dan voor een goede training en bouw het schaatsen bij voorkeur stap voor stap op. Verbeter je conditie en kracht met schaatsoefeningen, die je allemaal hier kunt vinden! 

Begin je training altijd met een goede warming-up en sluit af met een cooling-down. Verstevig de spieren van je bovenbenen, enkels en romp door verschillende spierversterkende oefeningen te doen. Zorg er bij voorkeur voor dat je tenminste 1 keer hebt geschaatst in de maanden voorafgaand aan de IJsdaging, zodat je voor jezelf weet welke plek op de baan voor jou het beste is (binnenbocht, buitenbocht).

 

Trainen met de SprintApp van Schaatsen.nl

Ken je de SprintApp al? Deze app is jouw ideale trainings-buddy. Met de speciaal ontwikkelde MYLAPS ProChip (die je kunt aanschaffen via de app of kunt huren bij jouw ijsbaan) houd je jouw rondetijden precies bij. Ga de competitie aan met je vrienden en blijf je ontwikkelen met de verschillende trainingsschema's (waaronder ook een handig IJsdaging-schema). Ook kun je in de app al het laatste schaatsnieuws lezen.

Inmiddels zijn er al zo’n 50.000 geschaatste kilometers in de app geregistreerd! Je kunt de app gratis downloaden in de Play Store of de App Store.